sobota, 26 września 2015

Recenzja Black Ice

                                                          

                                 RECENZJA BLACK ICE   

Ocena: 5/5
Autorką Black Ice jest Becca Fitzpatrick  znana z kultowej serii "Szeptem". Muszę szczerze przyznać , że jest to pierwsze książka jej autorstwa, którą miałam szanse przeczytać .Mogę stwierdzić , że zaskoczyła mnie bardzo pozytywnie i nie jest to na pewno ostanie spotkanie z mojej strony z jej twórczością. Książka opowiada o losach Britt Pheifer , która od miesięcy przygotowuje się z przyjaciółką do niebezpiecznej wyprawy wzdłuż górskiego łańcucha gór Teton. Okazuje się jednak ,że podczas tej wyprawy ma im towarzyszyć były chłopak Britt z czego nie jest zadowolona .  Britt  nie jest pewna   swoich uczuć do Calvina  co doprowadza ją do wewnętrznej rozterki. W górach dopada ją wielka śnieżyca , która zmusza ją do zatrzymania się w domku położonym na uboczu  i skorzystania z gościnności dwóch tajemniczych chłopaków . Ku jej nieszczęściu obydwoje okazują się zbiegami , którzy biorą ją na zakładniczkę i obiecują wolność w zamian za wyprowadzenie ich z gór. W późniejszym czasie okazuje się , że sprawy nabierają niebezpiecznego obrotu , ponieważ  w górach grasuje niebezpieczny morderca .Górski klimat książki sprawia ,że mrozi ona  krew w żyłach , a  opisana tam sroga zima sprawia , że możemy się poczuć jakbyśmy uczestniczyli w tej niebezpiecznej przygodzie . Uważam , że autorka oddała świetnie panujący tam klimat. Główna bohaterka nie jest naiwną dziewczynką,  potrafi wyjść z opresji , imponowała mi jej wytrwałość. Książka jest wciągając po przez nieprzewidywalne zwroty akcji, które w pewnych chwilach mnie zaskakiwały jak i przerażały .  Nie można  w niej stwierdzić , że ktoś jest dobry albo zły , bo w jednej chwili może być zwykłym człowiekiem , a w drugiej może okazać się mordercą .Co jest oczywiście plusem, bo autorka nie jest  przewidywalna .Podsumowując uważam, że książka jest naprawdę fajną pozycją czytelniczą i wykorzystuje elementy zaskoczenia . Jest ona jedną z lepszych jakie czytałam i bardzo mnie wciągnęła swój świat.
~ Wika

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz